Skötseln av denna fastighet, invändigt och utvändigt, sköts av HJT Service AB.
Hemsida www.hjt-service.se
Felanmälan vardagar 7-16 021-4750710 mail:
Felanmälan Jour övrig tid 021-4750710
Receptionen Nina Rejström 021-4750700 mail:
Felanmälan - bostad
Felanmälan görs på hemsida www.hjt-service.se eller via mail eller via telefon 021-4750710 vardagar 7-16.
Felanmälan jour om det är sådan akut grad att det inte kan vänta till närmaste vardag
Gäller funktionsfel i lägenheter så som el, vatten, avlopp, lås och fel i allmänna utrymmen.
OBS! Om bostadsrättsinnehavaren är underhållsansvarig för felet debiteras bostadsrättsinnehavaren. Kontrollera i Bostadspärmen För Bostadsrätt Genuan 2 för ansvarsfördelningen mellan föreningen och bostadsrättsinnehavaren.
Fastighetsjouren
Gäller fel under kvällar, nätter och helger som måste åtgärdas omgående - Akuta fall.
Kostnaden för ärenden i den egna bostaden faktureras den boende. Kontrollera i Bostadspärmen För Bostadsrätt Genuan 2 för ansvarsfördelningen mellan föreningen och bostadsrättsinnehavaren.
OBS! Vid tillkallande av Fastighetsjouren vid icke akut ärende i fastigheten kommer kostnad för utryckning debiteras boende som beordrat arbetet.
Kom ihåg att informera styrelsen om ärendet, .
Garantitid
Garantitiden för byggnadsarbeten är fem år. För blandare/vs-armaturer och ytskikt som målning och tapet var garantitiden två år, gäller därför inte längre.
Fel som täcks av garantin för byggnadsarbeten, anmäls skriftligen till styrelsen som i sin tur anmäler till JM.
Byta namn dörr, postlåda, trappuppgång och porttelefon
Begäran om namnbyte gör man via .
Byta av telefonnummer till porttelefon görs via . Maximalt två nummer kan kopplas till porttelefonen.